Thursday, July 11, 2013


                         ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိ႕ဝွက္ခ်က္(၂)


                                       *ဘဝမလံု၊ကံဆူးပုံ၌
                                        ေတြ႔ႀကံဳမွတ္သိ၊သုံးသပ္ၾကည့္ေလာ
                                        အမိစြန္႔ပစ္၊သားလူျဖစ္လည္း
                                        စိတ္ညစ္ညွိဳးလြယ္၊အားငမယ္ခဲ့
                                        ႏုနယ္လ်လ်  ဇီဝက။
                                       *အဘယ၏---------
                                         သားလွေမြးစား၊ျဖစ္ေသာ္ျငားလည္း
                                         အငွားဂုဏ္ျဒဗ္၊သူမရပ္လုိ
                                         အတတ္ပညာ၊သူေဖြရွာခဲ့
                                         ဒိသာပါေမာက္ ဆရာထံ။
                                       *အေျခအေနဆုိး၊ဘဝမ်ိဳးမွ
                                         ထုိးေဖာက္ရုန္းထြက္၊အက်ိဳးဆက္လွ်င္
                                         တုိးတက္လမ္းစ၊ပညာရကာ
                                         ရြာ့ရပ္ထင္ေပၚ၊သမားေတာ္ဟု
                                         ေက်ာ္ေဇာ္ထင္ရွား၊လူသိမ်ားခဲ့။
                                        *ေၾသာ္...ပစၥဳပၸန္၌
                                          ကံ,ဥာဏ္,ဝီရိယ၊မ်ိဳးေစ့ခ်ေသာ္
                                          ဘဝျမင့္မား၊အဆင့္ျခားလ်က္
                                          မင္းပါးစုိးခြင္၊ကုိယ့္ဂုဏ္အင္ႏွင့္
                                          ပဲြဝင္တင့္လွ၊ဇီဝကသုိ႔
                                          စံျပႏွိင္းတု ၾကေစခ်င္........။        ။

                                                            ေမာင္လြန္းၿမိဳင္(ပင္လယ္ဘူး)

            ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝ ရွင္သန္ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ႏုိင္ေရးအတြက္ လုပ္ငန္းတစ္ခုခုကုိလုပ္ကုိင္
ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အသိဥာဏ္ပညာသည္ ပဓာနက်ေၾကာင္း ေရွ႕၌ျပခဲ့ၿပီ။သုိ႔ရာတြင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံ႔
လဝီရိယမရွိဘဲ အသိဥာဏ္ပညာရွိေနရုံသက္သက္ျဖင့္လည္း လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးဖုိ႔ရန္ မလြယ္ကူေပ။
လုပ္ငန္းအေပၚစဥ္းစားေဝဖန္ဆင္ျခင္သုံးသပ္တတ္ေသာ အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံ႔လ
ဝီရိယတုိ႔ အခ်ိဳးအဆညီမွ်မွသာလွ်င္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေပလိမ့္မည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္
ယွဥ္တဲြဖို႔ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳလုံ႔လဝီရိယကုိလည္းလုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေရးအေၾကာင္းတရားအျဖစ္
ဤ၌ ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္အေနျဖင့္ ေဖာ္ထုတ္ျပရေပလိမ့္မည္။
            "ဝီရိယ"ဟူသည္ ပါဠိစကားလုံးျဖစ္၍ ယင္း၏အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ "ႀကိးစားအားထုတ္မွဳ"ဟူ၍ ျမန္
မာမွဳျပဳၾက၏။သုိ႔ရာတြင္"ဝီရိယ"၏အနက္အဓိပၸါယ္ျမန္မာမွဳမွာ ဤမွ်ျဖင့္မျပည့္စုံေသး။အျခားေသာ နိရုတိၱ
စေသာ က်မ္းဂန္မ်ားအရ "ရဲရင့္ျခင္း"၊"သတိၱရွိျခင္း"တုိ႔ကုိလည္း "ဝီရိယ"၏  အနက္အဓိပၸါယ္ျမန္မာမွဳမ်ား
အျဖစ္("ဝီရိယ"၏ ျမန္မာအနက္အဓိပၸါယ္မ်ားအျဖစ္)ဖြင့္ျပေၾကာင္းဆရာဦးေရႊေအာင္က သူ႔၏ "ဗုဒၶ၊ေလာ
ကသားတုိ႔၏ အႏွိဳင္းမဲ့ ေက်းဇူးရွင္(ကုိယ္က်င့္ဗုဒၶဝင္")စာအုပ္ ႏွာ-၁၇၉-တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္ကုိ  ေတြ႔ရ
၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ "ဝီရိယ"၏ ျမန္မာအနက္အဓိပၸါယ္ကုိအက်ယ္အျပန္႔(ဝိတၳာရ)အားျဖင့္ "ႀကိဳးစားအားထုတ္
မွဴရွိျခင္း"၊"ရဲရင့္ျခင္း"၊"သတိၱရွိျခင္း"အထိခ်ဲ႕ယူအပ္ပါ၏။သုိ႔ရာတြင္"ဝီရိယ"ဟူသည္ေစတသိက္မွ်သာျဖစ္၍
စိတ္ႏွင့္ ကင္း၍   ျဖစ္ေကာင္းေသာတရားမ်ိဳးမဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ေစတသိက္ျဖစ္ေသာ  "ဝီရိယ'သည္
ေကာင္းေသာစိတ္၌လည္း  ယွဥ္တဲြ၍ျဖစ္၏။ မေကာင္းေသာစိတ္၌လည္း  ယွဥ္တြဲ၍ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္
"ဝီရိယ"ဟူသည္အေကာင္း,အဆုိးႏွစ္မ်ဳိးစလုံးေသာစိတ္တုိ႔၌ယွဥ္တဲြ၍ျဖစ္တတ္ေသာတရားမ်ိဳးပင္တည္း။
            သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝ ရွင္သန္ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ႏုိင္ေရးအတြက္
ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း"ဝီရိယ"၊ေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌ရဲရင့္ျခင္း"ဝီရိယ"၊ေကာင္း
ေသာလုပ္ငန္း၌ သတိၱရွိျခင္း"ဝီရိယ"ဟူေသာ ေကာင္းေသာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္တဲြ၍ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝီရိယမ်ိဳး
ျဖင့္သာလွ်င္ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏လုပ္ငန္းကုိ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါ၏။မေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌ ႀကိဳးစားအား
ျခင္း"ဝီရိယ"၊မေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌ ရဲရင့္ျခင္း"ဝီရိယ"၊မေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌ သတိၱရွိျခင္း "ဝီရိယ"
ဟူေသာ မေကာင္းေသာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္တဲြ၍ျဖစ္ေပၚလာေသာ ဝီရိယမ်ိဳးျဖင့္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ လုပ္ငန္းကို မျပဳ
လုပ္ မေဆာင္ရြက္သင့္ၾကေပ။အမွန္အားျဖင့္  မေကာင္းေသာလုပ္ငန္း၌  ႀကိဳးစားျခင္း၊ရဲရင့္ျခင္း၊သတိၱိရွိ
ျခင္းတုိ႔သည္ကား တကယ္တမ္း ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း၊ရဲရင့္ျခင္း၊သတိၱရွိျခင္းတုိ႔ မမည္ေပ။"မုိက္မဲျခင္း"၊
"ယုတ္မားျခင္း"မ်ိဳးသာျဖစ္ေလသည္။
            လူ႔ဘဝတြင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ ဝီရိယသည္ ပ်င္းရိျခင္း(အလသ)၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္၏။
ႀကိးစားအားထုတ္မွဳ ဝီရိယမရွိလွ်င္ ပ်င္းရိျခင္း(အလသ)သည္ အလုိလုိျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ပ်င္းရိျခင္း
(အလသ)သည္ ဘဝဆုံးရွံဳးေၾကာင္းတရားျဖစ္သလုိ  အလုပ္ရွဳပ္ေထြးေၾကာင္းတရားလည္းျဖစ္၏။စိတ္
အစဥ္၌ ပ်င္းရိျခင္းသေဘာတရားဝင္လာလွ်င္ မိမိလုပ္ရမည့္အလုပ္ကုိ ပုံမွန္မလုပ္ေတာ့ေပ။ ဟုိအခ်ိန္
ေရြ႕၊သည္အခ်ိန္ေရြ႕ျဖင့္ အခ်ိန္ကုိေရြ႕လာတတ္၏။ မနက္လုပ္ရမည့္အလုပ္ကုိ ေန႔လယ္လုပ္လွ်င္  ၿပီး
တာပဲ ဆုိၿပီး ေန႔လယ္ဖက္သုိ႔ေရြ႕တတ္၏။ထုိအခါမနက္ၿပီးစီးမည့္ အလုပ္သည္ မနက္တြင္မၿပီးစီးေတာ့။
ေန႔လယ္သို႔ေရာက္သြားေတာ့၏။ထုိ႔အတူပင္ ေန႔လယ္လုပ္ရမည့္အလုပ္ကုိ ညသုိ႔ေရြ႕၊ညလုပ္ရမည့္ အ
လုပ္ကုိ မနက္သုိ႔ေရြ႕စသည္ျဖင့္ ေရြ႕လာတတ္၏။ဤသုိ႔အားျဖင့္ အလုပ္သည္ ပုံမွန္ၿပီးစီးရမည့္အခ်ိန္၌
မၿပီးစီးေတာ့ဘဲ အားလုံးရွဳပ္ေထြးသြားေတာ့၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ်င္းရိျခင္းကုိ အလုပ္ရွဳပ္ေထြးေၾကာင္းတရား
အျဖစ္ ေရွ႕၌ ဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။
          ထုိ႔ျပင္ ပ်င္းရိေသာပုဂၢိဳလ္သည္ ပူလြန္းသည္၊ေအးလြန္းသည္၊ေစာလြန္းသည္၊မုိးခ်ဳပ္လြန္းသည္၊
ဗုိက္ဆာလြန္းသည္၊ဗိုက္ျပည့္လြန္းသည္စသည္ျဖင့္အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ဆင္ေျခအမ်ိဳးမ်ိဳးေပးကာ အလုပ္
ကုိေရွာင္လာတတ္၏။ယင္းသုိ႔ အလုပ္ကုိေရွာင္လာသည့္အခါ အလုပ္သည္  ပုံမွန္အခ်ိန္မၿပီးစီးေတာ့ဘဲ
ရွဳပ္ေထြးသြားရေတာ့သည္။ဤသေဘာကုိလည္း ေရွ႕နည္းအတူပင္အလုပ္ရွဳပ္ေထြးေၾကာင္းတရားအျဖစ္
သိဂၤါလသုတ္၌ ျမတ္ဗုဒၶေဟာ ၾကားေတာ္မူခ့ဲျခင္းျဖစ္ပါ၏။သံယုတ္ပါဠိေတာ္ ပကၡသုတ္၌လည္းျမတ္ဗုဒၶက
"ပစၥည္း,ဥစၥာစေသာ အက်ိဳးသမၸတိၱႏွင့္ ဂုဏ္က်က္သေရမ်ားသည္ ပ်င္းရိေသာလူပ်င္းတုိ႔ႏွင့္မထုိက္တန္၊
ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လံု႔လဝီရိယႏွင့္ ျပည့္စုံေသာသူတုိ႔ွႏွင့္သာ ထုိက္တန္၏"ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါ
၏။အမွန္အားျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းဝီရိယ၊ရဲရင့္ျခင္းဝီရိယ၊သတိၱရွိျခင္းဝီရိယတုိ႔ႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းသည္
လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေၾကာင္း၊ဘဝရွင္သန္ႀကီးပြားေၾကာင္းျဖစ္၍ပ်င္းရိျခင္းသည္လုပ္ငန္းပ်က္စီးေၾကာင္း
ဘဝဆုတ္ယုတ္ေၾကာင္းပင္ျဖစ္ပါ၏။
           ဝီရိယႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းသည္ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေၾကာင္း၊ဘဝရွင္သန္ႀကီးပြားေၾကာင္းဟု ဆုိ
ေသာ္လည္း အဆင့္ငါးဆင့္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာလုံ႔လဝီရိယမ်ိဳးျဖင့္  ႀကိဳးစားအားထုတ္မွ၊ရဲရင့္မွ၊သတိၱရွိမွသာ
လွ်င္လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီးေပလိမ့္မည္။ဘဝရွင္သန္ႀကီးပြားေပလိမ့္မည္။သုိ႔မဟုတ္ပါကလုပ္ငန္းမေအာင္
ျမင္ မၿပီးစီးႏုိင္။ဘဝမရွင္သန္ မႀကီးပြားႏုိင္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝီရိယ၏ ျပည့္စုံရမည့္ အဆင့္ငါးဆင့္ကုိ ဤ၌ ေဖာ္
ထုတ္ျပရေပလိမ့္မည္။
                                                              ဆက္ရန္-----




0 comments:

Post a Comment