Saturday, August 3, 2013


                   ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္(၃)

  အဆက္-------

         ဗုဒၶလက္ထက္ေတာ္က သာဝတၳိျပည္ၿမိဳ႕မွ ဗႏၶဳလစစ္သူႀကီး၏ဇနီးမလိႅိကာသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ
အမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တုိ႔အား ပင့္ဖိတ္၍ မိမိအိမ္၌ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္း၏။မလိႅိကာသ
သည္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တုိ႔အား ဆြမ္းဆက္ကပ္ရန္ စီစဥ္ေနေသာ  အခ်ိန္မွာပင္ မိမိခင္ပြန္း ဗႏၶဳလ
စစ္သူႀကီးႏွင့္ သား(၃၃)ေယာက္တုိ႔ စစ္ေျမျပင္၌အသတ္ခံရေၾကာင္းစာကိုလက္ခံရရွိထားၿပီးျဖစ္ေလ၏။သုိ႔
ရာတြင္ မလိႅိကာသည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူ၊တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္းထားသူပီပီ သူမ၏စိတ္ႏွလံုး
မွာ မည္သုိ႔မွ် တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားမွဳမျဖစ္ေခ်။ဤသည္မွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိၿပီး တရားသေဘာကုိ ႏွ
လုံးသြင္းထားသူတုိ႔၏ ဓမၼတာသေဘာပင္ျဖစ္၏။ထု္ိ႔ေၾကာင့္ပင္ မလိႅိကာသည္ ထုိအခ်ိန္တြင္ ပကတိတည္
ၿငိမ္ေအးေဆးစြာျဖင့္ သံဃာေတာ္အရွင္သူျမတ္တုိ႔အား ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းႏုိင္ခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။မလိႅိကာသ
ည္ ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါန္းရာသို႔ ေထာပတ္အုိးကုိခ်ီမလာစဥ္ ေထာပတ္အုိးေခါင္းေပၚမွက်၍ ကဲြက်ပ်က္စီး
သြားေလ၏။ထုိအျခင္းအရာကိုသိျမင္ ေတြ႔ျမင္ေတာ္မူေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာအရွင္ျမတ္က မလိႅကာအား
"ဒါယိကာမႀကီး မလိႅိကာ၊ကြဲက်ပ်က္စီးတတ္ေသာအရာမွန္သမွ်သည္ ကဲြက်ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာရွိ
၏။ယင္းသေဘာကုိစိတ္ကေတြး၍ ပူပင္မွဳမျဖစ္ပါေလႏွင့္"ဟူ၍မိန္႔ၾကားေတာ္မူ၏။ထုိအရွင္၏စကားကုိၾကား
ၾကားရေသာအခါ မလိႅကာသည္ ခါးပိုက္ၾကား၌ ညွပ္ထားေသာစာကုိ ထုတ္ျပၿပီး "အရွင္ဘုရား၊တပည့္ေတာ္
မ၏ ခင္ပြန္းဗႏၶဳလစစ္သူႀကီးႏွင့္တကြ သား(၃၃)ေယာက္တုိ႔ စစ္ေျမျပင္၌ အသတ္ခံရေၾကာင္းစာကုိ ဖတ္ရွဳ
ရ၍ေသာ္မွ တပည့္ေတာ္မ ပူေဆြးမွဳမျဖစ္၊ဣေျႏၵမပ်က္၊တုန္လွဳပ္ေသာစိတ္မရွိဘဲ ေနႏုိင္ပါေသး၏။ဤေထာ
ပတ္အုိးကေလးမွ်  ကြဲက်ပ်က္စီးသြားျခင္းအတြက္  အဘယ္သုိ႔ပူပင္မွဳျဖစ္ပါေတာ့မည္နည္း"ဟူ၍ ျပန္ၾကား
ေလွ်ာက္ထားလုိက္ေလ၏။လင္ေယာက်္ားႏွင့္သူမ်ားေသဆုံးရျခင္းအတြက္သာမန္အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနျဖင့္
ရူးမတတ္ခံစားၾကရမည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မလိႅိကာ၏စဥ္းစားဆင္ျခင္တတ္၊တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္းထား
တတ္မွဳတုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိးေလာကဓံတရားႏွင့္ေတြ႕ၾကံဳရေသာ္လည္း စိတ္တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားမွဳမရွိဘဲ ႀကံ့
ႀကံ့ခံႏုိင္ေသာမလိႅိကာ၏စိတ္ဓါတ္မွာ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔အတြက္ မည္မွ်ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပါသနည္း။အ
တုယူၾကပါကုန္။(အက်ယ္ကုိ ဓမၼပဒအ႒ကထာ ၁၊၂၂၄-တြင္ရွဳပါ)။
      ငါးရာ့ငါးဆယ္ ဇာတ္ေတာ္မ်ားအနက္ ပဥၥကနိပါတ္လာ ဥရဂဇာတ္သည္လည္း စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္
ရွိေသာ၊တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္းထားၾကေသာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ အဆုိးေလာကဓံတရားႏွင့္ေတြ႔ၾကံဳ
ရေသာ္္လည္း စိတ္ဓါတ္တုန္လွဳပ္မွဳမရွိဘဲ ၾကံ့ၾကံ့ခံႏုိင္ပုံကုိ ထုတ္ေဖာ္ျပေတာ္မူေသာဇာတ္ေတာ္တစ္ခုပင္
ျဖစ္၏။ယင္းဇာတ္ေတာ္၏အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ဤသုိ႔ပင္ျဖစ္၏။
       ေရွးအခါက ပုဏၰားလင္မယားႏွစ္ေယာက္မွာ သားေသဆုံး၍ ယင္းေသဆုံးသူ၏မိခင္ ဖခင္ပုဏၰားလင္
မယားႏွစ္ေယာက္အပါအဝင္ ေသဆုံးသူ၏ဇနီး၊ႏွမ၊ကၽြန္မိန္းမတုိ႔သည္ လယ္ကြင္းျပင္တစ္ေနရာတြင္ မီးသ
ၿဂၤ ိဳဟ္လ်က္ရွိၾက၏။မီးသၿဂၤ ီဳဟ္ေနၾကေသာ သူတုိ႔အားလုံးမွာ ပူေဆြးေသာက ငုိေၾကြးမွဳမျဖစ္ၾကဘဲ ပကတိ
တည္ၿငိမ္ေအးေဆး ၿငိမ္သက္လ်က္ပင္ရွိၾက၏။ထုိအျခင္းအရာကိုေတြ႔ျမင္ရေသာသိၾကားမင္းသည္ခရီးသြား
ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ကာ မီးသၿဂၤ ိဳဟ္မည့္ေနရာသုိ႔သြားေရာက္ၿပီး ေသဆုံးသူ၏ဖခင္မွစ၍တစ္ေယာက္ခ်င္း
စီ ဤသုိ႔ေသာ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေမးျမန္းစုံစမ္းျခင္းျပဳေလ၏။
       သိၾကားမင္း။   ။ အုိ....ပုဏၰားႀကီး၊သင္သည္ မိမိ၏ သားတစ္ေယာက္လုံးေသဆုံးေနသည္ကုိေတြ႕ျမင္
ရပါလ်က္ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳကိုမျပဳဘဲ ပကတိေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ အဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ေနႏုိင္ပါ
သနည္း?
       ပုဏၰားႀကီး။  ။ "အုိ...ခရီးသြားပုဏၰား(သိၾကားမင္းဟုမသိ) ေျမြသည္ အေရေဟာင္းကုိစြန္႔ခြာသြားသ
ကဲ့သုိ႔ ကၽြန္ဳပ္၏သားသည္လည္း ဤဘဝ၌ သူ႔၏ခႏၶာေဟာင္းကုိ စြန္႔သြားျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၍ အသုံးမဝင္ေတာ့ၿပီ
ျဖစ္ေသာ ဤခႏၶာကိုယ္ကုိ မီးရွိဳ႕ေနၾကသည္ကုိလည္း သူမသိႏုိင္ေတာ့။မိဘေဆြးမ်ိဳးမ်ား ငိုေၾကြးပူေဆြးေန
ၾကသည္ကုိလည္းသူသိႏုိင္ေတာ့မည္မဟုတ္ေတာ့။သူသြားရမည့္ဘဝ၊သူသြားရမည့္လမ္းအတုိင္းသာသြား
ၿပီျဖစ္၍ ပူေဆြးငိုေၾကြးေနေသာေၾကာင့္ အဘယ္အက်ိဳးရွိပါမည္နည္း"ဟုေျဖၾကားေလ၏။
     ေမြးဖြားျခင္းျဖင့္စတင္လာေသာလူသား(သတၱဝါ)မွန္သမွ်သည္ ေနာက္ဆုံးေသရျခင္းမရဏတြင္ အဆုံး
သတ္ၾကရမည္သာာျဖစ္၏။ဘယ္ပုဂၢိဳလ္,ဘယ္သတၱဝါမွ ေသျခင္းမရဏသေဘာတရားကုိလြန္ဆန္၍မရ။ဤ
သေဘာကုိလူတုိင္းပင္သိၾက၏။သုိ႔ရာတြင္ ေသျခင္းတရားကုိသိၾကေသာလူသားတုိင္းသည္တရားအသိ တ
ရားမ်က္စိျဖင့္ တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္း၍ သတိသံေဝဂမျဖစ္ၾကေပ။အမွန္အားျဖင့္ ေသျခင္းသေဘာတ
ရားဟူသည္ ဆင္းရဲျခင္း(ဒုကၡ)အဆုိးေလာကဓံတရားအုပ္စုဝင္ျဖစ္၍ သတၱဝါမွန္သမွ် မလြဲမေသြ ေတြ႔ၾကံၾက
ရမည့္ တရားမ်ိဳးသာျဖစ္ပါ၏။ဤသေဘာကုိ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူ၊တရားအသိ တရားမ်က္စိျဖင့္တရား
သေဘာကုိ ႏွလုံးသြင္းထားသူမ်ားသာ သတိသံေဝဂျဖစ္ၾက၏။ယင္းပုဂၢိဳလ္တုိ႔မွာ အဆုိးေလာကဓံတရားႏွင့္
ေတြ႔ေတြ႔၊အေကာင္းေလာကဓံတရားႏွင့္ေတြ႔ေတြ႔ လြန္လြန္ကဲကဲ စိတ္ဓါတ္တုန္လွဳပ္ေခ်ာက္ခ်ားမွဳ မျဖစ္ၾက
ေတာ့ေပ။ပုဏၰားႀကီးသည္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူ၊တရားအသိ တရားမ်က္စိျဖင့္ တရားသေဘာကုိ ႏွလုံး
သြင္းထားသူျဖစ္၍  သူ႔သားေသဆုံးရျခင္းအတြက္ ပူေဆြး  ငုိေၾကြးမွဳမျဖစ္ေတာ့ဘဲ ပကတိေအးေဆးစြာျဖင့္
ေနႏုိင္ျခင္းျဖစ္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ထားေသာ သိၾကားမင္း၏အေမးကုိ သံေဝဂဥာဏ္ႏွင့္
စပ္၍ ေျဖဆုိႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေလ၏။သိၾကားမင္းသည္ ပုဏၰားႀကီး၏အျဖကုိ အလြန္သေဘာက်ႏွစ္သက္လွသည္
ျဖစ္၍ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးကာ ပုေဏၰးမႀကီးအား ဆက္၍ေမးျမန္းျပန္ေလ၏။
       သိၾကားမင္း။   ။အုိ......ပုေဏၰးမ၊သင္သည္ မိမိဝမ္း၌လြယ္၍ေမြးေသာ မိမိသားတစ္ေယာက္လုံးေသ
ဆုံးေနသည္ကို ျမင္ေတြ႔ေနရပါလ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳကုိမျပဳဘဲပကတိတည္ၿငိမ္ေအးေဆး
စြာျဖင့္ ေနႏုိင္ပါသနည္း?
      ပုေဏၰးမ။    ။အုိ...ခရီးသြားပုဏၰား၊သူသည္ ငါတုိ႔မေခၚဘဲ ေရာက္လာေသာ ဧသည္မွ်သည္ျဖစ္၏။ယ
ခုလည္း ငါတု႔ိ ျပန္မလႊတ္ဘဲ သြားၿပီပင္ျဖစ္၏။သူ႔သေဘာအတုိင္းလာခဲ့၍ သူ႔သေဘာအတုိင္းပင္ ျပန္သြား
ေသာသူကုိ ပူေဆြးငုိေၾကြးေနျခင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ိဳးရွိပါမည္နည္း၊ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္မ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳ
မျဖစ္ဘဲ ပကတိတည္ၿငိမ္ေအးေဆးစြာျဖင့္ ေနႏုိင္ပါသည္"ဟူ၍ ေျဖၾကားေလ၏။
      အမွန္အားျဖင့္ ကၽြနဳ္ပ္တုိ႔ ဤေလာက၌ လူျဖစ္လာရျခင္းသည္ ဧသည္မ်ားပမာ အလည္အပတ္ လာ
ေရာက္ျခင္းသေဘာမိ်ဳးသာျဖစ္၏။ဧသည္ဟူသည္မွာ အိမ္ရွင္မွ ႏွင္ထုတ္စရာမလုိ၊ျပန္လႊတ္စရာမလုိ။အခ်ိန္
တန္လွ်င္ သူ႔အလုိလုိသာလွ်င္ အလုိက္သိနားလည္စြာျဖင့္ ျပန္သြားၾကရမည္သာျဖစ္၏။ဤသေဘာကုိ  ပုု
ေဏၰးမႀကီးသည္ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ သိၾကားမင္း၏အေမးကုိ ဤသေဘာအတုိင္း
ပင္ေျဖၾကားႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေလ၏။သိၾကားမင္းသည္ ပုေဏၰးမ၏အေျဖစကားကုိၾကားရေသာအခါ အလြန္အား
ရ ေက်နပ္ၿပီး ေကာင္းခ်ီးၾသဘာေပးကာ ေသဆုံးသူ၏ႏွမျဖစ္သူအား ဆက္လက္၍ေမးျမန္းေလ၏။
      သိၾကားမင္း။      ။"ခ်စ္သမီး၊သင္သည္ သင့္၏အစ္ကုိအရင္းတစ္ေယာက္ ေသဆုံးေနသည္ကုိ ေတြ႔
ျမင္ေနပါလ်က္နဲ႕ အဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပူေဆြး ေသာက ဗ်ာပါဒတုိ႔မျဖစ္ပါသနည္း?
      ႏွမ။       ။အုိ.....ပုဏၰားႀကီး၊ကၽြန္မငုိယုိျမည္တမ္း ပူေဆြးေသာက ဗ်ာပါဒတုိ႔ျဖစ္ေနလွ်င္ ခႏၶာကုိယ္
ပင္ပန္း ပိန္ခ်ံဳးရုံသာရွိပါမည္၊ကၽြန္မ၏အစ္ကုိအသက္ျပန္ရွင္လာႏုိင္ေတာ့မည္ မဟုတ္ေတာ့၍ ဘာအက်ိဳး
ရွိပါမည္နည္း?ကၽြန္မငုိေနသည္ကုိျမင္လွ်င္ ကၽြန္မ၏ေဆြးမ်ိဳးမ်ားသည္လည္း စိတ္မခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ရာသာ
ျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ပူေဆြးေသာက ဗ်ာပါဒတုိ႔မျဖစ္ပါ"ဟူ၍ ေျဖၾကားေလ၏။
       ေသဆုံးရျခင္းဟူသည္ ဘဝသစ္သုိ႔ ကူးေျပာင္းသြားရျခင္းသေဘာပင္ျဖစ္၍ ဤဘဝတြင္ အသက္ရွင္
ေနထုိင္ႏုိင္ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ဤသေဘာကုိ လူတုိင္းလုိလုိပင္သိရွိနားလည္ၾကပါ၏။သုိ႔ရာတြင္ တရား
အသိ တရားမ်က္စိရွိ၍ တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္းထားသူတုိ႔သည္သာ သတိသံေဝဂျဖစ္ၾက၍ ပူေဆြးငုိ
ေၾကြးမွဳ မျဖစ္ၾက။တရားအသိ တရားမ်က္စိမရွိဘဲ တရားသေဘာကုိႏွလုံးမသြင္းထားၾကသူတုိ႔သည္ကား
သတိသံေဝဂမျဖစ္ၾကမူ၍ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳျဖစ္ၾကေလသည္။ႏွမျဖစ္သူ ပုေဏၰးမကေလးသည္ကား တရား
သေဘာကုိ ႏွလုံးသြင္းထားသူျဖစ္၍ပင္ သတိသံေဝဂျဖစ္ကာ သိၾကားမင္း၏အေမးကုိ တရားသေဘာ သ
က္ဝင္ေအာင္ေျဖဆုိႏုိင္ျခင္းျဖစ္ေလသည္။သိၾကားမင္းသည္ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္လွသည္ျဖစ္၍ ေကာင္း
ခ်ီးၾသဘာေပးကာ ေသဆုံးသူ၏ ဇနီးမယားျဖစ္သူအား ဆက္၍ ေမးျမန္းျပန္ေလ၏။
       သိၾကားမင္း။     ။အုိ......ခ်စ္သမီး၊ သင္သည္သင္၏ခင္ပြန္းလင္ေယာက်္ားတစ္ေယာက္လုံး ေသဆုံး
ေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရပါလ်က္ႏွင့္ အဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳကုိမျပဳပါသနည္း?
      ဇနီးမယား။    ။အုိ....ပုဏၰားႀကီး၊ကေလးငယ္သည္ ေကာင္းကင္၌ေတာက္ပေနေသာ လမင္းႀကီးကုိ လို
ခ်င္၍  ငိုေၾကြးေနေသာ္လည္း မရရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔၊ေသဆုံးသြားျပီျဖစ္ေသာ ကၽြန္မ၏ခင္ပြန္းလင္ေယာက်္ားကုိ
ျပန္၍မရရွိႏုိင္မွန္းသိပါလ်က္ပူေဆြးငုိေၾကြးေနလွ်င္ ေကာင္းကင္၌ေတာက္ပေနေသာလမင္းႀကီးကုိ လုိခ်င္၍
ငိုေၾကြးေနေသာ ဘာမွ်မသိနားမလည္ေသာ ကေလးငယ္သဖြယ္သာျဖစ္ပါလိမ့္မည္၊ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ကၽြန္မပူ
ေဆြး ငုိေၾကြးမွဳကုိ မျပဳပါ။"ဟူ၍ ေျဖၾကားေလ၏။
       ေလာက၌လုိခ်င္၍ရေကာင္းေသာအရာဝတၳမ်ားရိွသလုိလုိခ်င္၍မရေကာင္းေသာအရာဝတၳဳမ်ားလည္း
မ်ားစြာပင္ရွိပါ၏။လုိခ်င္၍မရေကာင္းေသာအရာဝတၳဳမ်ားကုိရေအာင္ေတာင့္တေမွ်ာ္လင့္ေနလွ်င္ပူေဆြးေသာ
ကစိတ္ဒုကၡေရာက္ၾကရမည္သာျဖစ္ပါ၏။ေသဆုံးျခင္းသေဘာတရားဟူသည္အသက္ျပန္ရွင္လာ၍ရေကာင္း
ေသာ အရာဝတၳဳမ်ားမဟုတ္ေပ။အကယ္၍ ယင္းအရာဝတၳဳကုိလုိခ်င္၍ ေတာင့္တေမွ်ာ္လင့္ေနလွ်င္ ေကာင္း
ကင္၌ေတာက္ပေနေသာလမင္းကုိလုိခ်င္၍ ငိုေၾကြးေနေသာ ကေလးငယ္သဖြယ္သာျဖစ္ေပလိမ့္မည္၊ဤသ
ေဘာကုိေကာင္းစြာသေဘာေပါက္၍တရားသေဘာႏွလုံးသြင္းထားေသာ ေသဆုံးသူ၏ဇနီးမယား၌ အဘယ္
သုိ႔လွ်င္ ပူေဆြးငုိေၾကြးမွဳတုိ႔ျဖစ္ပါေတာ့မည္နည္း။ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ သိၾကားမင္း၏အေမးကုိ ယင္းသေဘာ
တရားႏွင့္ဆက္ႏြယ္၍ ေျဖဆုိခဲ့ျခင္းျဖစ္ေလ၏။သိၾကားမင္းသည္ ထုိပုဏၰားမငယ္၏ ေျဖၾကားဆုိအပ္ စကား
ရပ္ကုိလည္းဟဒယရႊင္ျပံဳး ပီတိဖုံးကာဝမ္းေျမာက္မဆုံးရွိလွသည္ျဖစ္၍ေကာင္းခ်ီးၾသဘာ ေထာမနာျပဳလ်က္
ေနာက္ဆုံးအလုပ္အေကၽြးျဖစ္ေသာ (အိမ္ေဖာ္)ကၽြန္မအားေမးျမန္းေလ၏။
        သိၾကားမင္း။   ။အုိ....ခ်စ္သမီး၊သင္သည္.....သင့္၏အရွင္သခင္ ေသဆုံးေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ သိျမင္
ေနရပါလ်က္ အဘယ့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ပူေဆြး ေသာက ငိုေၾကြးရမည္ကုိမသိသကဲ့သုိျဖစ္ေနရပါသနည္း?
        ကၽြန္မ။        ။အုိ...ပုဏၰားႀကီး၊ကြဲၿပီးေသာအုိးကုိ ျပန္ဆက္၍မရႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ေသသြားၿပီးေသာသူကုိ
ပူေဆြး ငိုေၾကြးေန၍ အဘယ္အက်ိဳးရွိႏုိင္ပါေတာ့မည္နည္း?အုိးကဲြပမာသာျဖစ္ပါလိမ့္မည္။ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မ
ပူေဆြး ေသာက ငုိေၾကြးရမည္ကုိ မသိသကဲ့သကဲ့သို႔ ေနႏုိင္ပါသည္"ဟူ၍ ေျဖၾကားေလ၏။
       သိၾကားမင္းသည္ ကၽြန္မအားလည္း ေကာင္းခ်ီးၾသဘာ ေထာမနာျပဳကာ "ငါသည္ ခရီးသြား ပုဏၰား မ
ဟုတ္ေၾကာင္း၊သိၾကားမင္းသာျဖစ္ေၾကာင္း၊သင္တုိ႔၏အျပဳအမူကုိေတြ႔ျမင္ရသည္ျဖစ္၍ သင္တုိ႔၏ စိတ္ထား
ကုိစုံစမ္းလုိ၍ စူးစမ္းလုိ၍ ခရီးသြားပုဏၰားေယာင္ေဆာင္ကာ လာရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊သင္တုိ႔၏ စိတ္သေဘာ
ထားရင့္က်က္မွဳကုိ ယခုကဲ့သုိ႔ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိရ၍ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ရေၾကာင္း၊သင္တုိ႔၏ ရယူလုိရာ
ဆုကုိေတာင္း၍ ကၽြန္ဳပ္ထံတြင္ ရယူႏုိင္ပါေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ေျပာၾကား၍ ျပန္သြားေလ၏။
    အဆုိး အေကာင္းေလာကဓံတရားႏွင့္ပတ္သက္၍ မစၥတာ နယ္လဆင္ မန္ဒဲလားသည္လည္း စိတ္ဓါတ္
ခိုင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိသူပင္ျဖစ္၏။ဓမၼပဒအ႒ကထာလာ မလိႅကာႏွင့္ ဥရဂဇာတ္ေတာ္လာ ပုဏၰားႀကီး၊ပုေဏၰး
မႀကီး၊ႏွမ၊ဇနီးမယား၊ကၽြန္မတုိ႔သည္လည္း စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိၾကသူမ်ားပင္ျဖစ္ၾကပါ၏။သုိ႔ရာတြင္
သူတုိ႔၏ ခံႏုိင္ရည္ရွိၾကပုံမ်ားကား မတူညီၾကေပ။မစၥတာ နယ္လဆင္မန္ဒဲလားသည္တရားအသိတရားမ်က္
စိရွိ၍ တရားသေဘာႏွလုံးသြင္းကာ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။စဥ္းစားဆင္ျခင္းဥာဏ္ျဖင့္
အရာရာကုိသည္းခံႏုိင္ေသာ စိတ္ဓါတ္၊မျဖစ္မေနႀကိဳးစားသြားမည္ဟူေသာ ဝီရိယအရင္းခံစိတ္ဓါတ္၊လုိခ်င္
ျဖစ္ခ်င္ ျပင္းျပေသာစိတ္ဓါတ္၊ရဲရင့္ျပတ္သားသည့္စိတ္ဓါတ္စသည့္ စိတ္ဓါတ္မ်ားျဖင့္သာ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍
ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္းျဖစ္ေလသည္။မလိႅိကာႏွင့္ ပုဏၰားႀကီးစေသာသူတုိ႔သည္ကား တရားအသိ တရားမ်က္စိရွိ၍
တရားသေဘာကုိႏွလုံးသြင္းထားေသာေၾကာင့္ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္းျဖစ္ေလသည္။ဤ၌ ဗုဒၶစာ
ေပစကားႏွင့္သုံးရလွ်င္ မစၥတာ နယ္လဆင္ မန္ဒဲလားသည္ ေလာကအသိျဖင့္စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိ
ျခင္းျဖစ္ကာ မလိႅကာႏွင့္ ပုဏၰားၾကီးစေသာသူတုိ႔သည္ကား ဓမၼအသိျဖင့္ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိျခင္း
ပင္ျဖစ္ေလသည္။မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ အေကာင္း အဆုိး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးေသာေလာကဓံတရားကုိ သူ႔နည္း သူ႔ဟန္
ျဖင့္ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိၾကေသာ ျမင့္ျမတ္ထူးျခားေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပင္ျဖစ္ေလသည္။ဤသည္တုိ႔
မွာ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူ၊တရားအသိ တရားမ်က္စိျဖင့္ တရားသေဘာကိုအေတာ္အသင့္ ႏွလုံးသြင္း
ထားသူပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ားအေနျဖင့္လည္းအဆုိး အေကာင္း ေလာကဓံတရားႏွင့္ေတြ႔ၾကံဳရေသာ္လည္း တုန္
လွဳပ္မရွိဘဲ စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာ၍ ခံႏုိင္ရည္ရွိၾကပုံတုိ႔ကုိရွဳေထာင့္တစ္ေနရာမွသာဓကမ်ားအျဖစ္တင္ျပထားျခင္း
မွ်သာျဖစ္ပါ၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုိး အေကာင္း ေလာကဓံတရားကုိ ခံႏုိင္ရည္ရွိၾကသူမ်ားစာရင္းတြင္ ပုထုဇဥ္
ပုဂၢိဳလ္မ်ားမပါဝင္ဟုတထစ္က် မမွတ္ယူသင့္ေပ။
      ဤသုိ႔လွ်င္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝရွင္သန္ၾကီးပြားေအာင္ျမင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ေဖာ္
ျပပါ မစၥတာ နယ္လဆင္ မန္ဒဲလားစေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ကုိ စံနမူနာယူ၍ အဆုိးေလာကဓံတရားႏွင့္ေတြ႔ၾကံဳရ
ေသာ္လည္း မတုန္မလွဳပ္ ခုိင္မာေသာစိတ္ဓါတ္၊မိမိကုိယ္ကုိယုံၾကည္အားကုိးေသာစိတ္ဓါတ္၊မျဖစ္မေနႀကိဳး
ပမ္းအားထုတ္သြားမည္ဟူေသာ ဝီရိယအရင္းခံသည့္ စိတ္ဓါတ္၊ရဲရင့္ျပတ္သားေသာစိတ္ဓါတ္စသည့္ စိတ္
ဓါတ္ခြန္အားမ်ားျဖင့္ ေက်ာ္ျဖတ္သြားၾကရမည္ျဖစ္သလုိ၊(ပစၥည္း ဥစၥာခ်မ္းသာျခင္းစေသာ)အေကာင္းေလာ
ကဓံတရားႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳရေသာ္လည္း ေမာက္မာေထာင္လႊားမွဳမရွိဘဲ ပကတိေအးေဆးတည္ၿငိမ္စြာျဖင့္ ၿငိမ္း
ခ်မ္းေသာ လူ႔ေဘာင္အသုိင္းအဝုိင္း ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ ဖန္တိီးရယူ၍ တည္ေဆာက္သြားၾကရမည္သာျဖစ္
ပါ၏။သုိ႔မွသာလွ်င္ ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝ ရွင္သန္ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ျခင္းအစစ္အမွန္ကုိရရွိၾကေပလိမ့္
မည္။
                                  ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္(၄)ကုိဆက္ဖတ္ပါရန္-------








         

      

0 comments:

Post a Comment