ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္(၁)
ပါရမီေျမာက္ေသာ လုပ္ငန္း၌ျဖစ္ေစ၊ပါရမီမေျမာက္ေသာ
လုပ္ငန္း၌ျဖစ္ေစ မည္သည့္လုပ္ငန္း၌ျဖစ္ျဖစ္ အသိဥာဏ္
သည္ ဦးေဆာင္မွဳက႑မွ ပါဝင္ရသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။အသိ
ဥာဏ္ဟူသည္မွာပညာ၏ အမည္ျဖစ္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာ
သည္အေရးႀကီး၏။
ဦးေရႊေအာင္
ပ
လူတုိင္းတြင္ ဘဝရွိ၏။ ဘဝမရွိေသာလူဟူ၍ ဤေလာက၌မရွိ။ "ဘဝပစၥယာ
ဇာတိ"အရ လူတုိင္းတြင္ ဘဝရွိေသာေၾကာင့္ပင္ အမိဝမ္း၌ ပဋိသေႏၶေနသည္မွစ၍ ခႏၶာကိုယ္
ျဒဗ္သည္လည္း ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္၏။ယင္းခႏၶာကိုယ္ျဒဗ္(ခႏၶာကိုယ္အေပါင္းအစု)ကုိပင္လွ်င္
"ဘဝ"ဟူ၍ ဆုိရ၏။ဤသုိ႔ ဆရာဦးေရႊေအာင္က သူ႔၏ "ဗုဒၶ၊ေလာကသားတုိ႔၏ အႏွိဳင္းမဲ့ ေက်း
ဇူးရွင္(ကိုယ္က်င့္ဗုဒၶဝင္)" စာအုပ္ ႏွာ ၃ဝ၇-၌ ဆုိ၏။ ေမြးဖြားျခင္းအစ ေသဆုံးကြယ္လြန္ျခင္း
အဆုံး မရဏသုိ႔မေရာက္မီၾကားကာလ၌ လူသားတုိ႔အေနျဖင့္စားဝတ္ေနေရးအတြက္ရုန္းကန္
လွဳပ္ရွားေနရျခင္းအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊အုိရျခင္း,နာရျခင္းစသည့္ ခႏၶာကုိယ္၏ ျဖစ္,ပ်က္ သ
ေဘာအားျဖင့္လည္းေကာင္း ခႏၶာကုိယ္အတၱေဘာ၌အက်ံဳးဝင္ေသာ ခႏၶာျဒဗ္၏ အစဥ္အတန္း
အေနျဖင့္ ျဖစ္ေနရျခင္း သေဘာကုိလည္း "ဘဝ" ဟူ၍ ေခၚရေၾကာင္း ဝိ၊႒၊၁၊၁၂၈-၌ ဖြင့္ဆုိ
ေသး၏။မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ခႏၶာကုိယ္ျဒဗ္ရွိေသာ လူသားတုိင္းတြင္ ဘဝ ဟူသည္ ရွိရၿမဲပင္ျဖစ္
ပါ၏။
လူတုိင္းတြင္ ဘဝရွိေသာ္လည္း လူတစ္ဦး၏ ဘဝႏွင့္ လူတစ္ဦး၏ ဘဝ ျဖစ္
တည္မွဳခ်င္း မတူညီၾက။ခ်မ္းသာျခင္း,ဆင္းရဲျခင္း၊ပညာတတ္ျခင္း,ပညာမတတ္ျခင္း စသည္
ျဖင့္ ပုံသဏၭာန္အမ်ိဳးအမ်ိဳး၊အလႊာအသီးသီးျဖင့္ ကြဲျပားျခားနားလ်က္ရွိၾက၏။ ဤသည္မွာ
ဘဝ၏ အနိမ့္,အျမင့္၊အတက္,အက် သေဘာပင္ျဖစ္၏။ ယင္းသုိ ႔ ျဖစ္ရျခင္းမွာ အတိတ္က
ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာအလုပ္(ကံ)တရားမ်ားေၾကာင့္ျဖစ္၏ ဟုဆုိပါ၏။ ယင္းအလုပ္(ကံ)
တရားမ်ားကိုပင္လွ်င္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ေဒသနာေတာ္အရ အေၾကာင္းတရားဟူ၍လည္းဆုိပါ၏။
မည္သည့္တန္ခုိးရွင္,ဖန္ဆင္းရွင္ကမွ ဖန္ဆင္းျပဳလုပ္ေပး၍ ယင္းသုိ႔ကဲြျပားျခားနား၍ ျဖစ္ေန
ရျခင္းမဟုတ္ေပ။အမွန္အားျဖင့္ လူဘဝတြင္ ခ်မ္းသာျခင္းစသည့္အထက္တန္းက်ေသာဘဝ
၌ျဖစ္ရျခင္း၌လည္းေကာင္း၊ဆင္းရဲျခင္းစသည့္ နိမ့္က်ေသာ ဘဝ၌ ျဖစ္ရျခင္း၌လည္းေကာင္း
မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္ခ်က္အေပၚမူတည္၍ မိမိသည္သာအဓိကျဖစ္၏။ပဓာနျဖစ္၏။အျခား
မည္သူႏွင့္မွ်မဆုိင္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူမွန္သမွ်သည္ မိမိ၏ဘဝကုိ မိမိ ႀကိဳက္သလုိ စိတ္ႀကိဳက္
ဖန္တီးႏုိင္၏။တည္ေဆာက္ႏုိင္၏။ခ်မ္းသာေသာဘဝျဖစ္ေအာင္လည္း စီမံဖန္တီးႏုိင္၏။တည္
ေဆာက္ႏုိင္၏။ဆင္းရဲေသာဘဝျဖစ္ေအာင္လည္း စီမံဖန္တီးႏုိင္၏။တည္ေဆာက္ႏုိင္၏။ပညာ
တတ္ေသာဘဝျဖစ္ေအာင္လည္း စီမံဖန္တီးႏုိင္၏။တည္ေဆာက္ႏုိင္၏။ပညာမတတ္ေသာ ဘ
ဝ ျဖစ္ေအာင္လည္း စီမံဖန္တီးႏုိင္၏။တည္ေဆာက္နုိင္၏။ေကာင္းေသာဘဝျဖစ္ေအာင္လည္း
စီမံဖန္တီးနုိင္၏။ တည္ေဆာက္နုိင္၏။ ဆုိးေသာဘဝျဖစ္ေအာင္လည္း စီမံဖန္တီးႏုိင္၏။တည္
ေဆာက္ႏုိင္၏။အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အနိမ့္,အျမင့္၊အတက္,အက်၊အေကာင္း,အဆုိး ဘဝႏွစ္မ်ိဳးလုံး
ကုိပင္ စီမံဖန္တီးႏုိင္ပါ၏။တည္ေဆာက္ႏုိင္ပါ၏။
သုိ႔ရာတြင္ လူသားတုိ႔သည္ (မိမိတုိ႔၏)မူလဗီဇစိတ္ဓါတ္အရ အနိမ့္,အက်
အဆုိးဟူေသာ ဘဝမ်ိဳးျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ဘဝကုိ မည္သူမွ် မဖန္တီးလုိၾက၊မတည္ေဆာက္လုိၾက။
အျမင့္,အတက္,အေကာင္းဟူေသာဘဝမ်ိဳးျဖင့္သာ မိမိတုိ႔၏ ဘဝကုိစီမံဖန္တီးလုိၾက၏။တည္
ေဆာက္လုိၾက၏။ဤသည္မွာပုထုဇဥ္လူသားတုိင္းလုိခ်င္ေတာင့္တေသာဆႏၵျဖစ္၏။ထုိ႔ေၾကာင့္
ပင္လွ်င္ လူသားတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ဘဝကုိအျမင့္,အတက္,အေကာင္းဟူေသာ ရွင္သန္ေအာင္
ဘဝျဖစ္လာေအာင္ ႀကိဳးပမ္း အားထုတ္ၾကပါ၏။ ယင္းသုိ႔ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ၾကေသာ္လည္း
အခ်ိဳ႕မွာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသေလာက္ ဘဝ၏ ရွင္သန္ေအာင္ျမင္မွဳကုိ မရရွိၾကေပ။ထုိအခါ သူတုိ႔
မွာ ရွင္သန္ေအာင္ျမင္မွဳကုိမရရွိျခင္းအတြက္ " အတိတ္ကံ မေကာင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ မရွင္သန္
မေအာင္ျမင္" ဟူ၍ အတိတ္ကံကိုခ်ည္း ပုံခ်တတ္ၾက၏။ရုိးမယ္ဖြဲ႔တတ္ၾက၏။ဗုဒၶေဒသနာေတာ္
အရ အတိတ္ကံသည္ ဘဝ၏ အနိမ့္,အျမင့္၊အတက္,အက်၊အေကာင္း,အဆုိးျဖစ္ရျခင္း၌ပဓာနက်
လည္း မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္၌ အသိဥာဏ္ပညာ၊ျပည့္စုံေသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံ႔လ ဝီရိယ၊
ခုိင္မာေသာစိတ္ဓါတ္၊ျပင္းျပေသာဆႏၵ(သို႔မဟုတ္) ရည္မွန္းခ်က္စေသာ အေၾကာင္းတရားတုိ႔
ညီညြတ္ျပည့္စုံလွ်င္ အမွန္ပင္ရွင္သန္ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ၏။ယင္းအသိဥာဏ္ပညာစေသာ
အေၾကာင္းတရားတုိ႔သည္ မ်က္ေမွာက္ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ ဘဝရွင္သန္ႀကီးပြားေအာင္ျမင္ႏုိင္
ေရးအတြက္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားပင္ျဖစ္ပါ၏။ယင္းလွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္၍ စနစ္တက်
ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္သြားၾကမည္္ဆုိလွ်င္ ပစၥပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝ ရွင္သန္ႀကီးပြား ေအာင္ျမင္
ႏုိင္မည္သာျဖစ္၍ အတိတ္ကံကုိခ်ည္း ပုံမခ်သင့္၊ရုိးမယ္မဖဲြ႔သင့္ၾကေပ။ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္
ပတ္သက္၍ပင္ဆရာဦးေရႊေအာင္ကသူ႔၏ "ဗုဒၶ၊ေလာကသားတုိ႔၏ အႏွိဳင္းမဲ့ ေက်းဇူးရွင္(ကုိယ္
က်င့္ ဗုဒၶဝင္)" စာအုပ္ ႏွာ ၁၈၇-၌----
"ကံဟူသည္ မိမိ၏ ဆႏၵအလြန္၌သာ ရွိ၏။ဥာဏ္ႏွင့္ ဝီရိယကား
မိမိ၏ ဆႏၵအတြင္း၌ ရွိ၏။ဥာဏ္ႏွင့္ဝီရိယတုိ႔သည္မိမိ၏ဆႏၵ အ
တြင္း၌ ရွိသျဖင့္ မိမိႀကိဳက္သလုိ အသံုးခ်ႏုိင္၏။ကံဟူသည္ မိမိ
တုိ႔၏ သႏ ၱာန္၌မထင္ရွားေသာအသြင္"သတၱိ"ျဖင့္ အစဥ္တစုိက္
ရွိ၏။ထာဝရရွိ၏။"
ဟူ၍ ဖြင့္ဆုိေဖာ္ျပထား၏။မာန္လည္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း
သူ႔ရဲ့ မဃေဒဝလကၤာ ပုိဒ္ေရ(၂၄၅)တြင္--
"ကံဟုမူလ၊သမၺဳဒၶတုိ႔၊ေဟာျပသည္မွာ၊အရင္းသာရွင့္၊ဥစၥာေဘာဂ၊
ဇီဝိတႏွင့္၊သုခပြားရန္၊ဤလူ႔႒ာန္၌၊ဥာဏ္ ဝီရိယ၊ပေယာဂတည့္"
ဟူ၍ စပ္ဆုိေတာ္မူထားခဲ့ပါ၏။
အသိဥာဏ္ပညာစေသာ ရွင္သန္ျခင္း လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္မ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္
ရာ၌ အသိဥာဏ္ပညာကုိေရွးဦးစြာ ေဖာ္ထုတ္ရမည္ျဖစ္၏။အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း?လုပ္ငန္းဟူသ
မွ်ကုိ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာ၌အသိဥာဏ္ပညာသည္သာ ဦးစီးဦးေဆာင္ပဓာနက်ေသာေၾကာင့္
ပင္ျဖစ္ပါ၏။လုပ္ငန္းဟူသမွ်ဆုိရာ၌ စီးပြားေရးအရ လုပ္ငန္းလည္းပါ၏။ပညာေရးအရလုပ္ငန္း
လည္းပါ၏။လူမွဳေရးအရ လုပ္ငန္းလည္းပါ၏။အခ်ဳပ္အားျဖင့္ လုပ္ငန္းဟူသမွ်သည္ အားလုံးပါ
ဝင္၏။ယင္း လုပ္ငန္းဟူသမွ်တြင္ မည္သည့္လုပ္ငန္းကုိပဲ လုပ္လုပ္ အသိဥာဏ္ပညာကုိ ပဓာန
ျပဳရသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။အသိဥာဏ္ပညာကုိ မဓာနမျပဳဘဲ(အသိဥာဏ္ပညာမပါဘဲ)လုပ္ငန္းၿပီးစီး
ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ရန္ မလြယ္ကူေပ။ထုိ႔ေၾကာင့္ အသိဥာဏ္ပညာကုိ အဘိဓမၼာ၌ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္
ၿပီးစီးေၾကာင္းတန္ခုိးကၠဒၶိပါဒ္အေနျဖင့္လည္းေကာင္း၊လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ၿပီးစီျခင္း၏အႀကီးအကဲ
ျဖစ္ေၾကာင္း ဝီမံသိဒၶိအေနျဖင့္လည္းေကာင္း ညႊန္ျပေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါ၏။
ဗုဒၶေဒသနာေတာ္၌ အသိဥာဏ္ပညာကို ပရိယာယ္တူ ေဝါဟာရအျဖစ္
အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေဟာေဖာ္ညႊန္ျပထားသည္ကုိ ေတြ႔ရ၏။အတတ္ပိုင္းဆုိင္ရာ၌ အသိဥာဏ္
ပညာအေရးပါမွဳ "ဝိဇၨာ"ဟူေသာအမည္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊အသိပုိင္းဆုိင္ရာ၌ အသိဥာဏ္ပညာ
ပညာပဓာနက်မွဳ"ပဇာနာနာ"ဟူေသာအမည္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊အက်င့္ပိုင္းဆုိင္ရာ၌အသိဥာဏ္
ပညာအလြန္တရာလုိအပ္မွဳ သီလသိကၡာ,သမာဓိသိကၡာတုိ႔ကဲ့သို႔သိကၡာႏွင့္တဲြ၍ "ပညာသိကၡာ"
ဟူေသာ အမည္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊အေတြးအေခၚအယူအဆပုိင္းဆုိင္ရာ၌ အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္
ယွဥ္တြဲ၍ ေတြးေခၚၾကံဆမွသာ မွန္ကန္ေသာအေတြးအေခၚအယူအဆျဖစ္မွဳ "ဒႆန"ဟူေသာ
အမည္ျဖင့္လည္းေကာင္း ညႊန္ျပထားပါ၏။ထုိ႔ျပင္ ေတြးေခၚႀကံဆမွဳပုိင္းဆုိင္ရာ၊ ဗဟုသုတပုိင္း
ဆုိင္ရာ၊နားေထာင္မွဳပုိင္းဆုိင္ရာ၊တရားဘာဝနာ အားထုတ္မွဳပုိင္းဆုိင္ရာတုိ႔ ၿပီးစီးေအာင္ျမင္ေရး
အတြက္လည္း "ပညာ ပုဗၺဂၤမာ"အရ အသိဥာဏ္ပညာသည္ ေရွ႕သြားဦးေဆာင္ျဖစ္ေၾကာင္း"စိႏ ၱ
မယဥာဏ္၊သုတမယဥာဏ္၊ေသာတာမယဥာဏ္၊ဘာဝနာမယဥာဏ္"ဟူေသာ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္
လည္း ညႊန္ျပထားသည္ကုိေတြ႔ရပါ၏။ေနာက္ဆုံးအဆင့္အေနျဖင့္ အသိဥာဏ္ပညာကုိ နိဗၺာန္သုိ႔
သြားရာလမ္း "ပညာမဂၢင္"အမည္ျဖင့္ ဓမၼစကၠပဝတၱနသုတ္၌ ေဟာၾကားေတာ္မူထားသည္ကုိ အ
ထင္အရွားေလ့လာေတြ႔ရွိရပါ၏။အမွန္အားျဖင့္ အသိဥာဏ္ပညာ ဟူသည္ လူ၏အရည္အေသြး
လူ၏ စြမ္းအင္သတၱတစ္ခုပင္ျဖစ္ေလသည္။
လူတစ္ေယာက္တြင္ အေတြးအေခၚမွန္ကန္မွဳသည္ အေရးႀကီး၏။အေတြး
အေခၚမွန္ကန္မွသာလွ်င္ အယူအဆသည္လည္းမွန္ကန္လာမည္ျဖစ္၏။အယူအဆမွန္ကန္ေသာ
ပုဂၢိဳလ္သည္ မွန္ကန္ေသာ အလုပ္၊မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမွဳတုိ႔ကုိသာ ျပဳလုပ္ေပ
လိမ့္မည္။က်မ္းဂန္မ်ား၌ အေတြးအေခၚ အၾကံအဆမွန္ကန္မွဳကုိ "သမၼာ သကၤပၸ"ဟုေခၚ၏။အျမင္
မွန္ကန္မွဳကို"သမၼာဒိ႒ိ"ဟုေခၚ၏။ယင္းသမၼာသကၤပၸႏွင့္သမၼာဒိ႒ိတုိ႔မွာမဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္(အသိဥာဏ္)
ပညာအုပ္စုဝင္ မဂၢင္တရားမ်ားပင္တည္း။မွန္ကန္ေသာအလုပ္ကုိ "သမၼာကမၼႏ ၱ"ဟုေခၚ၏။မွန္ကန္
ေသာ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းျပဳမွဳ(အသက္ေမြးမွဳ)ကို"သမၼာအာဇီဝ"ဟုေခၚ၏။ယင္းသမၼာကမၼႏ ၱႏွင့္
သမၼာအာဇီဝတုိ႔သည္လည္း မဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္ သီလအုပ္စုဝင္ မဂၢင္ထုိက္ေသာ တရားမ်ားပင္တည္း။
ဤသုိ႔လွ်င္ အသိဥာဏ္ပညာက ကုိယ္က်င့္သီလအား ဥပထမ ၻကသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳလ်က္ရွိသလုိ
ကိုယ္က်င့္သီလကလည္း အသိဥာဏ္ပညာအား ဥပထမ ၻကသတၱိျဖင့္ ေက်းဇူးျပဳလ်က္ရွိပါ၏။ထုိ႔
ေၾကာင့္ပင္ သီလကၡန္ပါဠိေတာ္၌အသိဥာဏ္ပညာႏွင့္ ကိုယ္က်င့္သီလကုိ အျမတ္ဆုံးေသာ တရား
ႏွစ္ပါးအျဖစ္ ေဟာၾကားေတာ္မူျခင္းျဖစ္တန္ရာ၏။
လုပ္ငန္းတစ္ခုခုကုိ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ အသိဥာဏ္ပညာသည္ မည္မွ်
ပဓာနက်ေၾကာင္း ငါးသုံးေကာင္ျဖင့္ဥပမာေပးထားေသာဝတၳဳတစ္ပုဒ္သည္သာဓကအျဖစ္ထင္ရွား၏။
ယင္းသာဓကဝတၳဳ၏အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွာ ဤသုိ႔ျဖစ္၏။ေရွးအခါက တံငါသည္တစ္ေယာက္သည္ ပုိက္ကြန္
ျဖင့္ ငါးရွားရင္း ငါးသုံးေကာင္ကုိ ဦးစြာဖမ္းမိေလ၏။ဖမ္းရေသာငါးသုံးေကာင္းကုိ မသတ္ေသးဘဲ ေလွ
ဝမ္းထဲထည့္ထားကာ ေလွကုိေလွာ္ၿပီး ငါးဆက္၍ရွာေနေလ၏။ယင္းငါးသုံးေကာင္အနက္တစ္ေကာင္
သည္ အသိဥာဏ္ပညာမပါဘဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံ႔လဝီရိယကုိခ်ည္းအားကိုးေသာ ဝီရိယသမား
ငါးျဖစ္၏။တစ္ေကာင္ေသာငါးမွာအခ်ိန္အခါႏွင့္အေျခအေနကုိခ်င့္ခ်ိန္ေစာင့္ၾကည့္သုံးသပ္တတ္ေသာ
အသိဥာဏ္ပညာသမားငါးျဖစ္၏။က်န္တစ္ေကာင္ေသာငါးမွာကံကုိခ်ည္းအားကုိးေနေသာ ကံသမား
ငါးသမားျဖစ္၏။ယင္းငါးသုံးေကာင္တုိ႔တြင္ အသိဥာဏ္ပညာမပါဘဲ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံ႔လဝီရိယ
ကုိခ်ည္းအားကုိးေသာ ဝီရိယသမားငါးသည္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ရန္အတြက္ ေလွဝမ္းထဲမွ
ေန၍ အၿမဲခုန္လ်က္ရွိေန၏။ အၿမဲခုန္ေနေသာ္လည္း ေလွနံကုိကား မေက်ာ္ႏုိင္။ ယင္းသုိ႔ ေလွနံကုိ
ေက်ာ္ႏုိင္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ခုန္ေနသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရေသာ တံငါသည္သည္ စိတ္တုိမွဳ၊ လြတ္ေျမာက္
သြားမည္ကုိ စိုးရိမ္မွဳတုိ႔ေၾကာင့္ ေလွာ္တက္ျဖင့္ ရုိက္သတ္လုိက္၍အသက္ဆုံးရွံဳးသြားရေလ၏။ဝီရိယ
သမားငါးမွာ အသိဥာဏ္ပညာျဖင့္ အခ်ိန္အခါႏွင့္ အေျခအေနတုိ႔ကုိ ေစာင့္မၾကည့္ဘဲ ဇြတ္အတင္း
ရုန္းထြက္ရန္ ႀကိဳးစားေသာေၾကာင့္ အသက္ဆုံးရွံဳးသြားျခင္းျဖစ္ေလ၏။ဥာဏ္သမားငါးမွာတံငါသည္
၏ အေျခအေနကိုေစာင့္ၾကည့္ကာ ေရျပင္၌လိွဳင္းထ၍ ေလွေစာင္းသြားသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ခုန္ထြက္
သြားေသာေၾကာင့္ အသက္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္သြားေလ၏။ကံကုိခ်ည္းအားကုိးေနေသာ ကံသမား
ငါးမွာမူ "ကံရွိလွ်င္ လြတ္ေျမာက္လိမ့္မည္"ဟုကံကုိခ်ည္း အားကုိး၍ အသိဥာဏ္ပညာကုိလည္း အ
သုံးမခ်၊ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳလည္းမရွိဘဲ သည္အတုိင္းၿငိမ္ၿငိမ္ေလးေနေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္
တံငါသည္၏ ပလုိင္းထဲသုိ႔ေရာက္၍ ဟင္းစာျဖစ္သြားကာ အသက္ဆုံးရွံးသြားရေလ၏။
ဤငါးသုံးေကာင္ ဥပမာ သာဓကဝတၳဳတြင္ အသိဥာဏ္ပညာမပါဘဲ မည္
မွ်ပင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳ လုံလဝီရိယရွိရွိ ေအာင္ျမင္မွဳကုိမရရွိႏုိင္ေၾကာင္း၊အသိဥာဏ္ပညာလည္း
မရွိ,ႀကိဳးစားအားထုတ္မွဳလုံ႔လဝီရိယလည္းမရွိဘဲ ကံတရားကိုခ်ည္းအားကုိးေန၍ ဘဝတြင္ေအာင္ျမင္
မွဳမရရွိႏုိင္တုိ႔ကုိ ညႊန္းဆုိလုိရင္ျဖစ္ပါ၏။ဤအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိပင္လွ်င္ မာန္လည္္ဆရာေတာ္ ဘု
ရားႀကီးက သူ႔၏ မဃေဒဝလကၤာပုိဒ္ေရ(၂၄၅)တြင္ ေအာက္ပါအတုိင္း ဖြဲ႔ႏြဲ႔သီကုံးညႊန္္ျပေတာ္မူထား
သည္ကုိ ဖတ္ရွဳရပါ၏။
"လုံ႔လမထူ၊ဥာဏ္မကူဘဲ၊အယူတစ္ေခ်ာင္း၊ကံတစ္ေၾကာင္းမွ်၊
မေကာင္းလည္းကံ၊ေကာင္းလည္းကံဟု၊ကံကုိခ်ည္းသာ၊မကုိး
ရာဘူး၊ပညာဥာဏ္ျဖင့္၊သင့္ မသင့္ကုိ၊အခြင့္ရွာ၍၊အျပဳလုံ႔လ၊
ရွိအပ္စြတည့္၊တံငါလက္တြင္း၊ေရာက္လ်င္းတုံျငား၊သုံးေကာင္
ငါးကုိ၊မွတ္သားဝမ္းထဲ၊နည္းယူစဲြေလာ၊ကံမဲြ ဥာဏ္ႏုံ႔၊မလုံ႔မလ၊
နတ္မမဘူး၊အလသမ်ိဳး၊အက်ိဳးယြင္းယုိ၊အလုိေလ်ာ့ရဲ၊မေက်ာ့
က်ဲလင့္၊"
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔သည္ ပစၥဳပၸန္၌ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔၏ဘဝ ရွင္သန္ႀကီးပြား
ေအာင္ျမင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကၽြန္ဳပ္တုိ႔ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္မည့္ လုပ္ငန္းအေပၚ အသိဥာဏ္ပညာျဖင့္
စဥ္းစားဆင္ျခင္သုံးသပ္၍ ႀကိဳးစားအားထုတ္သြားမည္ဆုိပါက အမွန္တကယ္ပင္ ရွင္သန္ေအာင္ျမင္
ႀကီးပြားလာမည္သာျဖစ္ပါေၾကာင္း တင္ျပအပ္ပါ၏။
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment